Retailer
Voor de gehele keten neemt 4Green de uitdaging van goede databeschikbaarheid en -kwaliteit uit handen. Daarnaast biedt 4Green constante verbindingen tussen toeleveranciers en afnemers om mutaties en verrijkingen tussen de systemen uit te wisselen.
4Green is een onafhankelijk dataplatform voor alle organisaties in de tuinbranche. Van fabrikanten, groothandels en toeleveranciers tot retailers en webwinkels die binnen of over de keten actief zijn.
De artikelgegevens van alle leveranciers in de tuinbranche worden met behulp van het Green Leaf formaat centraal verzameld. (R)etailers ontvangen automatisch gestandaardiseerde product- en prijsinformatie in hun kassa- en/of websystemen.
4Green is dé hub van data tussen retailers en leveranciers in de tuinbranche. 4Green is een online dataplatform waarin deelnemers 24x7 digitaal beschikken over actuele en specifieke artikel-, verkoop-, en marketinggegevens.
Zowel retailers als leveranciers kunnen dankzij 4Green belangrijke rendementsverbetering behalen, nieuwe samenwerkingsvormen in de keten en over ketens heen aangaan en zich richten op hun kernkwaliteiten zoals de (online) winkelbeleving, additionele diensten en gepersonaliseerde marketing.
Door intensieve samenwerking en delen van relevante informatie via 4Green kunnen alle partijen in de gehele keten profiteren en de mogelijkheden benutten die digitalisering biedt en veranderend consumentengedrag ook vraagt. Delen is het nieuwe vermenigvuldigen.

4Green ondersteunt onze visie voor de tuinbranche dat door betere samenwerking en innovatie uiteindelijk de slagkracht van de fysieke winkel wordt versterkt.
Bovenal is 4Green een win-win voor alle partijen. Via één portaal hebben onze afnemers de beschikking over de juiste artikeldata, en door actuele inzichten in de afzetgegevens van onze producten zorgen we samen voor het juiste assortiment en voorraadniveau om verkoopkansen te benutten.

Met 4Green slagen we in onze missie om handmatige handelingen voor het actueel houden van artikelgegevens in onze kassasystemen zo veel mogelijk te automatiseren.
We hebben nu meer tijd vrij om ons te richten op assortimentsbeheer, winkelbeleving en klantenbinding.